vrijdag 4 juli 2014

my healthy life

♥ bijna iedereen is tegenwoordig bezig met 'clean' eten en een gezonde levensstijl. als ik bijvoorbeeld door instagram heen blader zie ik een hoop healthy food en sport gerelateerde afbeeldingen voorbij komen. om niet achter te blijven wil ik jullie graag een kijkje geven in mijn 'healthy' life. heb je tips of advies.? dan hoor ik deze graag.!

bewegen
zoals jullie onlangs hebben kunnen lezen ben ik na 9 jaar gestopt met dansen. er was teveel gezeik onderling, daarnaast zou dit mijn laatste jaar zijn en dan zou ik er mee stoppen, echter heb ik dit jaar nooit afgemaakt. nu zit ik dus thuis te "niksen", ik probeer elke dag een aantal buikspieroefeningen en squads te doen. daarnaast wil ik graag weer een onbeperkt abonnement nemen bij de sportschool (na mijn zomervakantie, anders betaal ik meteen de eerste maand voor niets), zodat ik wanneer het mij uitkomt lekker kan gaan xco'en (extreme core training) of hardlopen op de loopband.

in een opvlieging had ik ook bedacht dat ik wilde gaan hardlopen, tot op de dag van vandaag is daar nog niets van gekomen. ik weet niet zo goed hoe/waar ik moet beginnen, ik hoor van zoveel mensen dat het zo fijn en leuk is, dat ik het graag zelf wil uitproberen. ik heb al wel de apps hardlopen met evy en runkeeper gedownload.

ook ben ik aan het hula-hoopen geslagen, ik bestelde een powerhoop van 1,8kg. het is makkelijk, leuk en snel tussendoor te doen. je traint en versterkt gemakkelijk de belangrijkste spieren, namelijk; buik, rug, taille, heupen, dijen en billen. daarnaast zitten er nog veel meer voordelen aan, zoals gewichtsverlies/calorieën verbranden, sterkere spieren, smallere taille, heupen dijen en billen, meer energie/mentale balans, verbeterde bloedcirculatie en een verbeterde coördinatie.
eten/voeding
snoepen deed ik sowieso al niet veel, ik pak er zelden een zak chips bij. wel ben ik gek op bijvoorbeeld het avondeten, daarom zorg ik er nu voor dat ik hiervan niet teveel pak en dat wat ik eet ook gezonder is. zo probeer ik zo min mogelijk suikers en verzadigde vetten binnen te krijgen.

ook ben ik sinds kort helemaal fan van water met citroen, het stimuleert de vetverbranding, ontgift je lever en.. je moet er ontzettend vaak van plassen (over het drinken van water met citroen wil ik later nog een wat uitgebreider artikel maken).

frisdrank dronk ik eigenlijk ook al nooit, dus dat scheelt weer. ik drink veel water (met citroen), thee en af en toe pure vruchtensapjes/optimel.

ik probeer minimaal 2 stuks fruit per dag te eten, ik moet zeggen dat dit meestal redelijk goed gaat. soms zit er een dag tussen dat ik maar één stuk fruit naar binnen werk en heel soms zit er een dag tussen dat ik geen fruit eet :0

ik werk 4 dagen in de week en ook op het werk probeer ik het gezonde eten vast te houden. zo neem ik voor de pauze van 10:00 uur een stuk fruit mee (appel, druiven, kersen, aardbeien, banaan, perzik), om 12:00 uur eet ik of twee boterhammen met magere beleg (kipfilet) of vier volkoren crackers met mager beleg, daarbij een bouillion met (rauwe) champignons erin of peen julienne (sliertjes wortel). voor de pauze van 15:00 uur heb ik een stuk komkommer bij, een stuk fruit of een bak magere kwark met lijnzaad, chiazaad, zaadjes/pitjes, als ik maar iets te kouwen heb ;)

apps
zoals ik bij bewegen al even vermeldde, heb ik de apps hardlopen met evy en runkeeper op mijn telefoon staan, echter heb ik nog nooit hardgelopen.

daarnaast heb ik nog de app 7min full workout, hierop staat een complete workout die je maar 7 minuten van je tijd kost. de workout is vrijwel bijna overal uit te voeren, bevat duidelijke uitleg met afbeeldingen, all you need is een stoel, een muur en een matje.

dan heb ik nog mijn eetmeter erop staan van voedingscentrum, hierop kun je ingeven wat je op een dag hebt gegeten, vervolgens kun je heel makkelijk zien hoeveel energie, vet, verzadigd vet, koolhydraten, eiwitten en vezels je binnen hebt gekregen. nadeel van de app vind ik wel dat je je beweging niet kunt ingeven en hij kent lang niet alle producten, dus als iemand hier een goede vervanging voor weet.?
motivatie
waar ik mijn motivatie vandaan haal.? bijvoorbeeld uit het fijne en trotse gevoel wat ik heb wanneer ik een zak chips heb kunnen weerstaan en gewoon lekker in de kelderkast heb laten liggen.

doelen
mijn voornaamste doel is een plattere buik krijgen en wat minder bovenbenen mag ook wel. ik hoef helemaal niet extreem af te vallen, ik vind de meeste modellen juist veel te dun en vindt het absoluut niet mooi als het vel over bot is.

natuurlijk wil ik ook zo gezond en fit mogelijk leven, want je hebt maar één lichaam en daar moet je zuinig op zijn. 

13 opmerkingen:

Bedankt voor het achterlaten van een reactie ♥
Ik neem zo snel mogelijk een kijkje op jouw pagina.

  1. Mooi artikel, fijn om te lezen ook..
    Ja de healthy hype is groot en eerlijk gezegd word het je natuurlijk ook wel "een beetje door de strot geduwd op het internet"..en dat vind ik weer minder leuk, eerlijk gezegd.
    Wij zijn helaas haast allemaal geneigd om te veel (ongezond) te eten en te weinig te bewegen en maat houden is erg lastig voor ons mensen....tja overgewicht is vaak wel een combinatie van beiden en dat hebben wij vaak niet correct geleerd om dat in balans te brengen en te houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf ben ik er nog niet echt mee bezig maar wil het wel gaan doen haha xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er niet zo mee bezig, maar wel goed van je zeg, leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! Ik ben er ook een beetje mee bezig.. hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig!! En leuk om te lezen, ik herken het wel! Ik probeer ook wat meer 'op te letten' en gewoon wat meer te bewegen en gezonder te eten. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben hier eigenlijk helemaal niet mee bezig, maar ik vind het best knap dat jij het wel doet! Leuk ook om te lezen wat je motivatie en doelen is/zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je bent goed bezig! leuk om te lezen hoe je bezig bent ga zo door

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven! En inderdaad, je moet zuinig zijn op je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen. Ik ben ook gek op fruitwater. Ik varieer in smaakjes. Het ziet er ook nog eens leuk uit in je glas of in de waterkan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk geschreven. Zelf ben ik helaas (nog) super ongezond. Ik moet er dringend een keertje werk van maken. ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed dat je zo gemotiveerd bent. Ik heb periodes gehad dat ik gezond eten en niet snoepen vol kon houden maar als het eventjes wat minder gaat in mijn leven dan is dan ben ik weer terug bij af. Het blijft een strijd helaas. Maar desondanks blijf ik mijn best doen en zolang ik me goed voel is het prima.

    BeantwoordenVerwijderen